x

Destek

Hızlı bir şekilde değişen ve gelişen satış hizmetlerinde müşterilerle iletişimin en önemli kurallarından birisi müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Memnuniyetin oluşması için ise müşterilere sunulacak hizmetlerin sonrasında ihtiyaç duyabilecekleri desteğin sağlanması gereklidir. Bu destekleri sağlayabilmek için firmalar Satış Sonrası Destek Birimi olarak adlandırılan bölümleri aktif hale getirmektedir. İlgili bölümlerde yer alan çalışanlar firmalara gelecek olan arama ve mail başta olmak üzere bütün iletişim taleplerini karşılayarak müşterilere en hızlı ve doğru çözümleri sunmaya çalışmaktadır. 

Satış gerçekleştikten sonra genelde iletişime geçen müşteriler olası şikayetlerini bildirmek isterler. Bu şikayetlerine çözüm arayan müşteriler, iletişime geçtikleri Satış Sonrası Destek Birimi çalışanlarına gerekli bilgileri verirler. Daha sonrasında ise onlardan bir çözüm bekler ve bunun da hızlı bir şekilde olmasını isterler. Bu hız konusunu çözebilmek için ise dikkat edilmesi gereken nokta, firmaların bu tarz bölümleri aktif ederken profesyonel bir destek alıp almamış olmasıdır. Eğer profesyonel bir destek alınmadı ise, o bölümlerde hız konusunda sorunlar yaşanması mümkündür. Bunun önüne geçebilmek için bu alanda başarılı işler yapan kişilerin tercih edilmesi gerekmektedir. 

Satılan ürün ya da hizmetin kalitesinin yanında, sonrasında sunulacak desteğin de kaliteli olması müşteri açısından sürekliliğin sağlanması ve firmaya sadakatlerinin artması anlamında gereklidir. Memnun müşterinin daha fazla satış anlamına geleceği unutulmamalıdır. Satış Sonrası Destek Birimi çalışmaları ile müşterilere doğru ve hızlı dönüşlerin sağlanması bu sebeplerle önemlidir. Özellikle bu birimde çalışan kişilerin firmanın sorumluluk alanlarının farkında olması ve firmanın vizyonu ile aynı yönde ilerliyor olması eğitimlerle desteklenmelidir.